Inspiration till Maja o Hugos Rum

Jag håller för fullt på o letar inspiration till Majas o Hugos nya rum, väggen är uppe o elen är dragen snart dags att börja måla o sen inreda, ska bli sååå skoj att få inreda. Efter surfrunda på näten så har jag funnit mycket inspiration såsom följande;

My House har många läckra fixa hemma projekt med MYCKET goda resultat, mee lika a lot! Här följer lite smakprov från den sidan!






før


etter



Her kommer en liten innføring i hvordan jeg lagde kommoden.
Håper jeg har klart å formidle hvordan :)


De profilerte listene er skrudd fast i toppen av kommoden med vinkelbeslag (tror det heter det). Deretter er toppen (hobbyplaten) spikret på.


I hobbyplaten har jeg frest ut en profilert kant på undersiden, slik at det blir en naturlig overgang fra det profilerte listverket.


Sokkelen på kommoden består av en planke som jeg ikke husker målene på her og nå. I planken har jeg frest ut en profil på den øvre kanten og de andre utskjæringene ble gjort med stikksag av min kjære pappa. Er litt pysete med enkelte verktøy ;) Deretter var det bare å spikre på sokkelen.


Håper dere har fått litt inspirasjon til å gå løs på møblene hjemme :)











Från The Land of Nod fanns många fina o fiffiga lösningar!

































Kommentarer
Postat av: Andrea/Scrapmom

Oj, vad mycket fint du hittat! Nu var det evigheter sen vi träffades, hoppas allt är bra med er! Såg Maja på dagis häromdagen, hon var sååå fin med tofsar i håret!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback