Hugo Mjölkallergiker

Idag fick så äntligen besked av läkaren på barnmottagningen om gluten och mjölkproverna (som vi fick ta om för att labbet  gjort fel med proverna :() på Hugo. Glädjande var han inte glutenintolerant vilket hade fått gå det med men däremot mjölkallergiker så ALL Mjölk ska nu tas bort från hans och min kost så länge jag ammar. Blir till att lära sig hitta dessa alternativ i affären nu men det ska väl gå bra. Hur ska jag klara mig utan oboy däremot? Nåja det är ju max en månad för min del då vi ska sluta amma under den långa semestern om 4 veckor. Förhoppningsvis kommer vi med på barnmottagningens mjölkskola den 23 juni men ev är där redan fullt o nästa är inte förräns 1 september SUCK det är ju nu vi behöver lära oss och få tips på framför allt kalcium alternativ. Så skönt att äntligen få veta vad hans kräkningar och låga vikt beror på om än han säkert även har slapp magmun osså men förhoppningsvis blir det bättre viktuppgång på vår lille påg nu framöver. Har sen läkartid osså i juli känns skönt ska då även få intyg till förskolan som Hugo börjar inskolas på i augusti att han behöver ha mjölkfri kost.


Kommentarer
Postat av: Birgitta H

Stackars lilla Hugo! Det lilla jag vet om mjölkallergi är att det för det mesta växer bort, så det får vi hoppas att det gör i det här fallet också. Hälsa alla från oss. Kram Birgitta

2008-06-18 @ 09:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback